mandag 18. oktober 2010

Godt jobba, Hanne:)

Det har seg sånn, at jeg litt etter litt får sneket datamaskinen inn i timene:) Som timelærer har jeg en del timer som dellærer. Snakket med en lærer i dag om hvor fornøyd elevene mine er med å få bruke data på fredagene. (Vi bruker da lokus123 , safari, og cd-rom til ABC). Hun ble veldig med på ideen om å ha med data i stasjonsjobbingen:) Så på torsdag skal jeg vise elevene siden til matematikkverket multi. Det gjenstår bare å se om jeg får tak i nok bærbare datamaskiner......

4 kommentarer:

  1. Ja, det synes jeg også. Det finnes så mange gode ressurser på nett, som bare venter på å bli brukt:)

    SvarSlett
  2. Bra at du har satt i gang mer bruk av data på skolen din.
    Har selv mye erfaring med nettsidene i Multi-matematikkverk. Elevene liker å arbeide på denne måten, det er nok mer inspirerende enn å arbeide i skriveboka, selv om dette nok er en arbeidsform som fortsatt må være der. Men! Variasjon er jo nødvendig.
    På nettsidende arbeider eleven i eget tempo, og går videre når de når sine mål. Mange spør også om å få gå videre til neste klassetrinn, noe som vel kan kalles tilpasset opplegg.

    SvarSlett
  3. Det har nå blitt en del av stasjonsjobbinga, og elevene er storfornøyde:)

    SvarSlett