lørdag 6. november 2010

Prosjekt mer databruk:)

Nå har jeg endelig fått i gang datajobbing i stasjonsarbeidet. Elevene har stasjonsjobbing i to-tre timer på torsdag, og jeg nevnte for læreren deres at data kunne vært artig for dem å prøve. Så på torsdag hadde vi første dag på data. Jeg tok ut grupper på ti og ti av gangen, og hadde en assistent sammen med meg. Denne gangen skulle vi vise dem en liten del av nettstedet til zeppelin. Elevene hadde 20 minutter hver på seg, men jeg innså at det er ALT for lite, for dette var noe de syntes var GØY! Men slik måtte det bli hvis alle skulle få prøve. (Hadde to klasser). Dette var en så stor suksess, at dette kommer vi til å gjøre hver gang det er stasjonsjobbing:) Elevene snakket nesten ikke om annet resten av dagen, og de spurte meg da jeg hadde dem i rle, om ikke rle-boka også hadde et nettsted:)
Min plan var å ta bilder av elevene med dataen, men det ble helt glemt bort siden vi var så engasjerte!

1 kommentar:

  1. God fortelling om vellykket integrering av IKT i stasjonsarbeid. Fint å få slike fra virkeligheten.

    SvarSlett